Followers

Monday 16 April 2012

APA BERSELINDUNG DIBALIK BERSIH 3.0

Semasa di Baitullah, NTB berharap sangat agar sekembali ke Tanah Air ditemukan dengan jawapan sebenar akan NAWAITU pihak-pihak tertentu dalam menjatuhkan ISLAM dan MALAYSIA. Alhamdulillah...Allah Taala menemukan banyak benda untuk sama-sama kita kongsikan.

Sesampainya di Tanah Air, menerusi media maya banyak terpapar tentang BERSIH 3.0 yang kononnya mahukan: Bersihkan senarai undi,Mereformasikan undi pos,Gunakan dakwat kekal, Akses media bebas dan adil,Masa kempen minima 21 hari, Kukuhkan institusi awam,Hentikan rasuah dan Hentikan politik kotor. 
Muka tak semenggah langsung

Persoalannya adakah benar tuntutan tersebut merupakan tuntutan utama BERSIH? Siapakah yang mula-mula sekali ilhamkan BERSIH ni? Siapa yang beriya-iya  nak anjurkannya? AMBIGA, S.AMBIGA itulah orangnya. Kenalkah kita dengan siapa AMBIGA tu, tahukah kita bahawa MEENATCHI ni lah yang dok ANTI-ISLAM, MENENTANG ISLAM, BENCIKAN MELAYU....Tahu agaknya cuma saja buat tak tahu...Kalau puak mereka yang sokong tu NTB tak hairanlah, tapi yang sedihnya orang MELAYU, orang ISLAM cukup ramai yang menyokong perjuangan AMBIGA sehinggakan bila AMBIGA ajak turun padang buat BERSIH pun mereka ikut, yang tak syok tu berkopiah semuanya...hilang akal apa.

NTB terbaca dalam beberapa artikel berkaitan AMBIGA yang ingin dikongsikan dengan semua. Jom kita lihat apa yang diperjuangkan AMBIGA. 


S. Ambiga merupakan Bekas Presiden Majlis Peguam Malaysia dan anak kepada Dato’ Dr G. Sreenevasan. Walaupun berugama Hindu namun beliau merupakan penganut fahaman Pluralisme. Penganjurkan Perhimpunan BERSIH dan Seksualiti Malaysia. Sejak dari awal lagi beliau dilihat tidak bersetuju dengan konsep perundangan Malaysia lebih-lebih lagi Hal Ehwal Perundangan Islam. Sebagai seorang pengamal Lesbian, Ambiga lantang menyebut:
“The organisers of Seksualiti Merdeka condemn the Malaysian government’s use of the penal code 377, an archaic, discriminatory and legally unsound law, which criminalises consensual sexual relations between adults. Sexual relations between two consenting adults is a private matter. The state, as well as both state and non-state actors, should not interfere in consensual sexual relations between two adults.”        
         
Kes Murtad Lina Joy merupakan bukti kukuh bahawa Ambiga Anti Islam. Apa tidaknya, beliau telah mempertikaikan pelaksanaan Hukum Syariah di bawah Perkara 121(1A) Perlembagaan Persekutuan. Tidak cukup dengan itu, Ambiga turut menuntut pelaksanaan Suruhanjaya Antara Agama (IFC) pada Ogos 2001. Masih tidak puas hati dengan Islam, Ambiga turut mengadakan forum mengenai memeluk agama Islam pada 9 Ogos 2008 yang membincangkan dan mempertikaikan secara terbuka Perkara 121(1A), biarpun mendapat bantahan daripada orang Islam. Kebenciannya terhadap Islam makin jelas apabila beliau secara terbuka menawarkan khidmat guaman percuma kepada umat Islam yang hendak murtad sekiranya dibawa ke mahkamah persekutuan.
          Mungkin tidak ramai yang didedahkan dengan 15 Tuntutan IFC. Apa yang pastinya tuntutan tersebut mencabar Kesultanan Melayu selaku Ketua Agama Islam di Malaysia. 15 tuntutan tersebut ialah:

1.       Anak yang dilahirkan oleh ibu bapa Islam tidak seharusnya secara terus menjadi orang Islam.

2.       Orang bukan Islam yang memeluk Islam hendaklah diberi kebebasan keluar dari Islam tanpa dikenakan tindakan undang-undang.

3.       Kes orang Islam yang keluar dari agamanya hendaklah dikendalikan oleh mahkamah sivil.

4.       Perkataan Islam tidak perlu dicatatkan dalam mykad seorang Muslim.

5.       Orang bukan Islam tidak perlu dikehendaki memeluk agama Islam sekiranya ingin berkahwin dengan orang Islam.

6.       Orang Islam hendaklah dibenarkan keluar daripada Islam (murtad) sekiranya ingin berkahwin dengan orang bukan Islam tanpa boleh dikenakan apa-apa tindakan undang-undang.

7.       Seseorang atau pasangan suami isteri yang menukar agamanya dengan memeluk agama Islam tidak patut diberikan hak jagaan anak.

8.       Orang-orang bukan Islam yang mempunyai hubungan kekeluargaan dengan seseorang yang memeluk Islam hendaklah diberi hak menuntut harta pusakanya selepas kematiannya.

9.       Kerajaan hendaklah menyediakan dana yang mencukupi untuk membina dan menyelenggara rumah-rumah ibadah orang bukan Islam sebagimana kerajaan menyediakan dana yang serupa untuk masjid.

10.     Orang-orang bukan Islam hendaklah dibenarkan dan tidak boleh dihalang daripada menggunakan perkataan-perkataan suci Islam dalam percakapan dan sebagainya.

11.     Bible dalam Bahasa Malaysia dan Bahasa Indonesia sepatutnya dibenarkan untuk diedarkan kepada umum secara terbuka.

12.     Pelajaran Agama bukan Islam untuk penganut agama itu hendaklah diajar disemua sekolah.

13.     Program-program berunsur Islam dalam Bahasa Ibunda sesuatu kaum hendaklah dihentikan. Program dakwah agama lain selain Islam pula hendaklah dibenarkan untuk disiarkan dalam Bahasa Ibunda masing-masing.

14.     Orang-orang Islam yang membayar zakat tidak sepatutnya dikecualikan daripada membayar cukai pendapatan dan wang hasil zakat sepatutnya digunakan juga untuk keperluan orang-orang bukan Islam.

15.     Sepatutnya Islam tidak disebut sebagai pilihan pertama masyarakat Malaysia termasuk dalam soal pakaian menutup aurat kepada pelajar sekolah.

Jadi fikirlah sendiri, adakah kita harus sokong lagi orang macam ni bila dia anjurkan sesuatu.

Navy The Best - KATAKAN TIDAK PADA BERSIH

6 comments:

Anonymous said...

MasyaAllah...apa benar cerita ni. Ni tak boleh jadi ni, elok saya khabarkan pada semua kengkawan, bangsat betul menatang Ambiga ni, nasiblah Malaysia ni bukan macam Mexico. Kalau tak dah lama jadi mendiang berok ni. Haram jadah punya keling.

Yang mangkok orang-orang PAS pon satu bangang, yang korang nak sangat ikut telunjuk Si Bangsat ni apahal...ihhhh bodoh..bodoh..bodoh yang teramat sangatla korang ni.

Anonymous said...

Woisshhh garangnya anon 0102. Janganlah marah sangat dengan puak-puak penyokong Ambiga tu Bro, dah AMBIGA tu spesis Berok Mat Yeh, maka penyokong dia tentulah spesis yang sama. Pakai ketayap tak semestinya Islam Bro, Yahudi pon pakai ketayap jugak hapa, sebabtu mereka sokong perjuangan AMBIGA, AMBIGA Hindu, mereka Yahudi, so tak salah hapa. Aku orang Islam Bro, aku tak akan tunduk kepada telunjuk orang kapir.

Anonymous said...

Jangan salah anggap sahabat semua, PAS pun tidak setuju dengan perjuangan Ambiga, tapi perhimpunan Bersih yang kami adakan ini hanyalah semata-mata untuk mendapatkan keadilan. PAS itu ISLAM dan ISLAM tidak akan sesekali berkompromi dengan musuh ISLAM tambah lagi yang menentang perjuangan PAS. Dalam kes Ambiga tak sama, sebab dia menyokong keadilan buat Rakyat Malaysia, cuba faham sikit.

Anonymous said...

Apa punya bangang statement kau ni Anon 0136. Kau jugak yang cakap PAS dan ISLAM tidak akan sama sekali berkompromi dengan musuh ISLAM dan pihak yang menentangan PAS. Kau tak baca ke 15 tuntutan AMBIGA tu, kau buta huruf hapa. Woiiii, terang-terangan dia nak hancurkan ISLAM, pon sokong lagi ke. Atau adakah disebabkan korang seagama dan spesis jual ISLAM maka perjuangan Ambiga dihalalkan oleh PAS.

BODOH...kau memang BODOH lagi BANGANG. Aku rasa korang orang PAS baik pergi tukar IC korang bubuh nama HINDU lah weiiii. Itulah, dah terlalu taksub dengan PAS dan DAP.

Anonymous said...

Apa bododh-bodoh, apa bangang-bangang, apa ni, tak bijak langsung. Jangan dibodoh-bodohkan mereka yang sokong bersih sebab mereka memang bodoh pon....huang..huang..huang...Anon 01:36 tu aku rasa mesti jenis pakai kopiah kecik kat atas kepala juga...huang..huang..huang

Anonymous said...

Dalam debat jika perkataan BODOH timbul, bermakna kena belajar lagi baru tampil dengan hujah yang bernas. Ramai rakyat Malaysia yang nama melayu tapi tak ada agama.Bila nak ulas biar pandang jauh bukan bawah tempurung.