Followers

Tuesday, 22 July 2014

TENTERA: NAK JIHAD KE TAK NAK?




1. Manusia yang paling terlatih dalam peperangan ialah Angkatan Tentera, bukan polis, bomba, kastam atau Pos Laju.

2. Menyandarkan harapan pada pihak yang berkeupayaan, itu satu perkara rasional.

3. Benar, chain of command dalam pasukan tentera up to Field Marshal mengikat kesetiaan tentera bawahan. Command juga pernah berlaku dengan menyaksikan kudeta seperti di Thailand, Egypt, Libya, Pakistan, Indonesia (Suharto-sukarno) dan banyak lagi. Ada yang berlaku dengan pertumpahan darah, ada yang berlaku secara aman.

4. “Arasy ar-Rahman telah bergegar kerana kematian Saad bin Muaz” [HR Bukhari]

Saad Bin Muaz adalah ahlul kuwwah (angkatan bersenjata) yang mengetuai angkatan perang Bani Aus yang memberi nusrah (pertolongan) kepada Rasulullah saw sehingga tegaknya negara Madinah.

Tiadakah di kalangan kalian orang-orang yang seperti mereka? Tiadakah di kalangan kalian orang-orang yang cerdas yang akan mengulangi sejarah mereka, para tokoh pahlawan itu?

5. Dari sibuk mereka alasan "Kenapa Tentera tak boleh jihad", lebih elok berusaha membangkitkan umat khususnya ahlul kuwwah dengan kesedaran Islam. Dengan keperwiraan Islam. "Syurga itu di bawah banyangan pedang" ]HR Bukhari dan Muslim].

6. Kewajipan JIHAD itu bukan saja terpikul kepada Angkatan Tentera Malaysia, tetapi buat masa sekarang, keutamaan pada Tentera Mesir, Lubnan, Jordan dan Turki serta sekitarnya untuk menyelamatkan Gaza dan Syam dari kekejaman musuh.

7. Jihad akan menyebabkan negara berpecah dan lemah? Buang dulu kotak pemikiran yang mengurung wilayah Islam sebatas Perlis ke Johor, Sabah dan Sarawak. Islam bukan sebatas Malaysia tetapi Islam itu negara yang expand kekuasaannya.

“Islam pasti mencapai wilayah yang diliputi oleh siang dan malam. Allah tidak akan membiarkan rumah yang megah mahupun sederhana melainkan akan memasukkan agama ini (Islam) ke dalamnya dengan memuliakan orang-orang yang mulia dan menghinakan orang-orang yang hina; mulia kerana Allah memuliakannya dengan Islam; hina kerana Allah menghinakannya dengan kekafiran” [HR Ahmad].

Allahualam.

~Sabri Yaacob~

3 comments:

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

Anonymous said...

Welldone lah NTB. Dah mula tulis artikel on Islamic. Cuma gua nak tengok NTB berani tak nak tulis pasal hukum maki hamun orang, f**k orang sana f**k orang sini. I am waiting.

PAK BUDIMAN DI MALANG said...

saya sangat berterima kasih banyak MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan pesugihan dana ghaib nya kini kehidupan kami sekeluarga sudah jauh lebih baik dari sebelumnya,ternyata apa yang tertulis didalam blok MBAH RAWA GUMPALA itu semuanya benar benar terbukti dan saya adalah salah satunya orang yang sudah membuktikannya sendiri,usaha yang dulunya bangkrut kini alhamdulillah sekaran sudah mulai bangkit lagi itu semua berkat bantuan beliau,saya tidak pernah menyangka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan kami sekeluarga tidak akan pernah melupakan kebaikan MBAH,,bagi anda yang ingin dibantu sama MBAH RAWA GUMPALA silahkan hubungi MBAH di 085 316 106 111 insya allah beliau akan membantu anda dengan senang hati,pesugihan ini tanpa resiko apapun dan untuk lebih jelasnya buka saja blok mbah
BUKA PESUGIHAN PUTIH TAMPA TUMBAL