Followers

Tuesday 22 July 2014

TENTERA: NAK JIHAD KE TAK NAK?




1. Manusia yang paling terlatih dalam peperangan ialah Angkatan Tentera, bukan polis, bomba, kastam atau Pos Laju.

2. Menyandarkan harapan pada pihak yang berkeupayaan, itu satu perkara rasional.

3. Benar, chain of command dalam pasukan tentera up to Field Marshal mengikat kesetiaan tentera bawahan. Command juga pernah berlaku dengan menyaksikan kudeta seperti di Thailand, Egypt, Libya, Pakistan, Indonesia (Suharto-sukarno) dan banyak lagi. Ada yang berlaku dengan pertumpahan darah, ada yang berlaku secara aman.

4. “Arasy ar-Rahman telah bergegar kerana kematian Saad bin Muaz” [HR Bukhari]

Saad Bin Muaz adalah ahlul kuwwah (angkatan bersenjata) yang mengetuai angkatan perang Bani Aus yang memberi nusrah (pertolongan) kepada Rasulullah saw sehingga tegaknya negara Madinah.

Tiadakah di kalangan kalian orang-orang yang seperti mereka? Tiadakah di kalangan kalian orang-orang yang cerdas yang akan mengulangi sejarah mereka, para tokoh pahlawan itu?

5. Dari sibuk mereka alasan "Kenapa Tentera tak boleh jihad", lebih elok berusaha membangkitkan umat khususnya ahlul kuwwah dengan kesedaran Islam. Dengan keperwiraan Islam. "Syurga itu di bawah banyangan pedang" ]HR Bukhari dan Muslim].

6. Kewajipan JIHAD itu bukan saja terpikul kepada Angkatan Tentera Malaysia, tetapi buat masa sekarang, keutamaan pada Tentera Mesir, Lubnan, Jordan dan Turki serta sekitarnya untuk menyelamatkan Gaza dan Syam dari kekejaman musuh.

7. Jihad akan menyebabkan negara berpecah dan lemah? Buang dulu kotak pemikiran yang mengurung wilayah Islam sebatas Perlis ke Johor, Sabah dan Sarawak. Islam bukan sebatas Malaysia tetapi Islam itu negara yang expand kekuasaannya.

“Islam pasti mencapai wilayah yang diliputi oleh siang dan malam. Allah tidak akan membiarkan rumah yang megah mahupun sederhana melainkan akan memasukkan agama ini (Islam) ke dalamnya dengan memuliakan orang-orang yang mulia dan menghinakan orang-orang yang hina; mulia kerana Allah memuliakannya dengan Islam; hina kerana Allah menghinakannya dengan kekafiran” [HR Ahmad].

Allahualam.

~Sabri Yaacob~

3 comments:

Anonymous said...

Welldone lah NTB. Dah mula tulis artikel on Islamic. Cuma gua nak tengok NTB berani tak nak tulis pasal hukum maki hamun orang, f**k orang sana f**k orang sini. I am waiting.

CERITA SEX SUKACROT said...

Nonton Bokep Gratis Tanpa Pulsa dan Kuota
Mantappp !! >> SUKACROT.SITE

bokep viral indo

bokep jepang abg

film bokep abg barat

BOKEP ASIA

BOKEP KOREA

BOKEP HENTAI

BOKEP SEMI

Celine Natasya said...

FILM BOKEP TERBARU DAN TERLENGKAP !!


BOKEP TERBARU

BOKEP JEPANG TERBARU

BOKEP INDO VIRAL 2020