Followers

Tuesday 11 September 2012

PENCEMARAN KERAHSIAAN PERTAHANAN NEGARA



ATM merahsiakan banyak perkara daripada pengetahuan umum mengenai aset persenjataan dan juga perihal aset strategik negara. Perkara ini perlu diterima oleh masyarakat kerana perihal aset persenjataan dan aset pertahanan negara bukanlah perkara yang boleh sewenang-wenangnya diwar-warkan kepada masyarakat umum.

ATM turut sering diasak dengan pelbagai dakwaan fitnah dan persepsi buruk untuk menghentam kerajaan.  Pakatan pembangkang tidak mempedulikan soal keselamatan negara hingga banyak mendesak agar pihak ATM mendedahkan maklumat maklumat sulit yang sensitif. Ianya boleh mencemarkan kerahsiaan pertahanan negara.


DAP melalui YB Tony Pua mempersoalkan perolehan kapal selam Scorpene hingga mendesak agar spesifikasi kapal selam itu didewan rakyat. Apa yang mengejutkan beberapa bulan kemudian pihak Singapura didedahkan telah menandatangani dengan syarikat DCNS untuk membeli 4 buah kapal selam Scorpene. Ini menunjukkan negara jiran kita juga berminat untuk memiliki aset ini kerana kebolehannya. Tiada apa lagi yang boleh dipersoalkan 

Untuk berpolitik pun kita harus tahu hadnya jangan hingga menjejaskan keselamatan negara. Bukankah tindakan beberapa ahli parlimen pakatan seolah membantu dan boleh dikaitkan peranan mereka dengan negara luar yang mahukan maklumat aset keselamatan negara? Janganlah kerana kepentingan politik, kepentingan keselamatan negara dijual. Jadilah rakyat yang bertanggungjawab.



3 comments:

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

sokong!!!!!

Samudera said...

Strategic peperangan memang lah wajib di rahsiakan tapi ceritanya rakyat mesti nak tau apakah asset ATM yang paling bagus untuk menjaga kedaulatan negara ni ..

Senang cerita malaysia tak mampu pun nak beli/cipta senjata canggih ...