Followers

Thursday 11 October 2012

ISU SCORPENE; SURAM WAJAR DIAMBIL TINDAKAN



Isu pembelian kapal selam Scorpene dilihat terus dimainkan oleh pihak yang berkepentingan utuk menjatuhkan kredibiliti YAB Dato’ Seri Najib Tun Abdul Razak dan kerajaan Malaysia. Pembohongan demi pembohongan terus dilemparkan oleh SUARAM bagi menagih simpati serta menanam persepsi negatif di kalangan rakyat kononnya berlaku penyelewengan dalam urusan pembelian aset pertahanan negara.

Tembelang SUARAM pecah berikutan penafian oleh seorang pendakwaraya Perancis dimana tiada sebarang perbicaraan mengenai isu pembelian Scorpene sedang berlangsung di Perancis. Jelas tindakan SUARAM yang menyebarkan fitnah wajar diambil tindakan undang-undang dan diberi tindakan yang tegas oleh Kementerain Dalam Negeri  berikutan dakwaannya yang sengaja menjatuhkan imej negara. 


Perkara ini jelas  menunjukkan perancangan rapi SUARAM adalah berlandaskan motif politik. Rakyat harus membuka mata berikutan pecahnya tembelang SUARAM dan seharusnya mengambil iktibar dari perkara tersebut. Janganlah kita sebagai rakyat bersikap negatif terhadap kepimpinan kerajaan walhal perkara yang digembargemburkan hanyalah fitnah semata. Jadilah Rakyat Malaysia yang bertanggungjawab dan terus menjaga nama baik negara yang kita cintai ini.

No comments: