Followers

Tuesday 19 June 2012

SKANDAL PREBET ALI TINJU!!!!!!!


Presiden Persatuan Veteran Tentera Melayu (PVTM) iaitu Ali Tinju atau nama sebenarnya 1085628 Prebet Mohd Ali bin Baharom @ Mahat (bersara) yang popular kerana mengadakan ‘senaman punggung’ di hadapan rumah Ambiga kini sedang menempa nama dalam kalangan komuniti bekas tentera. Beliau yang telah melantik dirinya sendiri sebagai Presiden PVTM sebelum ini ‘popular sekejap’ kerana sering mengeluarkan kenyataan panas dan memburukkan kepimpinan KEMENTAH dan Persatuan Bekas Tentera Malaysia (PBTM) walhal PBTM telah ditubuhkan sejak tahun 1922 lagi dan merupakan pertubuhan bekas tentera yang paling tua di Malaysia. 


Ali Tinju aka Penipu Besar

Bukan setakat itu sahaja, Prebet Ali Tinju ini turut membuat serangan peribadi kepada Presiden PBTM dan pegawai kanan tentera atas alasan yang tidak diketahui dan berkemungkinan ia dilakukan hanya untuk meraih populariti murahan dari kalangan bekas tentera.

Nampaknya Ali Tinju Al-juburi, semenjak menjadi barua Malaysiakini sudah berpatah arang dengan Menteri Pertahanan (Menhan), DS Ahmad Zahid Hamidi. Isu 'perang' Ali Tinju Al-Juburi terhadap Menhan dilihat kini lebih serius.  Apa yang menjadi persoalan disini adalah MOTIF Ali Tinju Al-Juburi dan PVTM melancarkan protes 'senaman Tonggeng Jubo' di hadapan KEMENTAH?



Amat menghairankan apabila Prebet Ali Tinju cuba mendesak ATM dan Kementerian Pertahanan walhal beliau hanya berkhidmat hanya untuk tempoh 7 tahun 340 hari. Sudah jelas tidak layak! 

Di Facebook, Prebet Ali Tinju seringkali menggelarkan dirinya sebagai JENERAL ALI atau JENERAL ALI TINJU. Bukankah itu satu tindakan yang amat keji kerana menggelarkan diri anda sebagai seorang Panglima? Sebagi seorang bekas tentera, anda mungkin tahu betapa signifikannya pangkat seorang Panglima dan untuk meraih populariti, anda sanggup menggunakan pangkat tersebut sesuka hati? Jika dahulu anda pernah mengaku bahawa anda telah membohongi ramai pihak dengan gelaran Dato’, kini janganlah sewenang-wenangnya mahu menggunakan gelaran Panglima.

Ali Al-Juburi

Cuma jangan la buat cara menayangkan Jubo dengan posisi menonggeng kelihatan BURUK lagi HODOH kalau ikutkan budaya Melayu, lebih-lebih lagi ianya mahu dilakukan oleh veteran-veteran askar Melayu yang bernaung di bawah PVTM.

Sebenarnya, ada cara lain untuk protes. Benda boleh bawak bincang..Pikir-pikirkanlah Ali...Jangan sampai semua orang memandang keji dan jijik dengan perangai kamu Ali!! 

11 comments:

Anonymous said...

Aku kenal sengat dengan dia ni, selalu jumpa kat bendang padi..nama timangan dia bau..bau apa entah...ha...kerbau...dia ni memang kerbau

Anonymous said...

Prebet askar darat rupanya...nonsense...navy people mana ada orang yang berperangai sebegini..otak navy people brilliant

Anonymous said...

Dia ni sewel ke?

Anonymous said...

servis pon tak cukup syarat..ada hati nak jadi jeneral... piiiiirahhhh..... woooiiiii.... lu ni sedar ke idak....

Anonymous said...

hantar ke PC bagi dia rasa

HOMESTAY DINO BAITI JANNATI PDICKSON said...

anonymous....jgan gelar dia askar darat..jatuh maaruah darat...sy jua pesara tentera darat...dia ni blh askar ponggong yang berada di darat je..1085.....berjuta biji telor lagi nk nasihat org lama... hai terlalu nk dapat nama...kenapa polis tidak ambil tindak org seperti ni....

Anonymous said...

salam betul apa yang abang andinpd cakap saudara ali ni kt unit orang ni tak betul co tak betul ksm keje macam kayu oc takde kebajikan la orang naik pangkat irihati cakap bodek la semua takbetul dia je betul jangan layang orang macam ni besepah tepi jalan.

Anonymous said...

HARAP SATU HARI ALI TINJU KENA TINJU DAN REBAH... ALI TINJU: CUKUP2LAH BUAT MAKSIAT TU DARI PREBET HINGGA BERHENTI ASKAR MASIH PUNYA SIKAP YANG SAMA, KALAU X DAPAT HAJAT DIA, ALI AKAN BURUKKAN @ BUAT MACAM2 HELAH UNTUK CAPAI MATLAMATNYA @ JATUHKAN SESEORANG YANG DIA X KENAN...CARI PEREMPUAN X KIRA CANTIK @ TIDAK JANJI BOLEH BAWA KELUAR N BAYAR BELANJA HIDUPNYA...BERTAUBATLAH ALI, ALLAH MAHA PENGAMPUN

ALFAHD said...

Hidup PVRM hidup Ali Tinju hidup Panglima Ali hidup bapak presiden

ALFAHD said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Inilah masalah di Malaysia, menjadi popular apabila berdampingan dengan orang orang politik dan dipergunakan sepenohnya. Seorang prebet yang kurang matang, bodoh dan tidak sedar diri cuba merosakkan Negara. Jangan cuba kerana banyak bekas tentera yang mempunyai kelebihan dari anda, Ali Tinju! Harimau tidor, jangan dikejut.......nahas kau!!!!!