Followers

Friday 15 June 2012

TIADA SIASATAN KES SKANDAL SCORPENE – Perdana Menteri Perancis


Perdana Menteri Perancis - Jean-Marc Ayrault

Wujud atau tidak sebenarnya siasatan seperti yang didakwa oleh SUARAM dalam kes pembelian dua kapal selam kelas Scorpene oleh Paris Tribunal de Grande instance (TGI)?

Cukup menghairankan bila mana media portal-portal utama di Perancis langsung tidak membuat sebarang artikel dan liputan mengenai kes skandal ini, lebih-lebih lagi ianya membabitkan Perdana Menteri Malaysia ...



Lebih-lebih lagi apabila Azmin Ali, Nurul Izzah dan pembangkang mendakwa dokumen rahsia ini telah jatuh ke tangan syarikat Terasasi Hongkong Limited dan pengarahnya Abdul Malim Baginda dan dijual harga 36 juta Euro.

Dibawah ini adalah diantara' Top 10' media portal-portal paling utama di Perancis, yang tidak mempunyai sebarang artikel dan liputan mengenai skandal scorpene melibatkan kerajaan Malaysia.





Mustahil skandal yang melibatkan 1 bilion Euro ini langsung tidak mendapat tempat dan liputan dalam media utama di Perancis?

Bagaimana pula dengan laman-laman web badan kehakiman di Perancis???? 

Disertakan senarai pendek laman-laman web utama badan kehakiman di Perancis bagi mencari, benar atau tidak siasatan bagi skandal scorpene ini dilakukan.





Dua laman utama badan kehakiman Perancis telah dilawati.

1) http://www.ca-paris.justice.fr/
2) http://www.justice.gouv.fr

Amat menghairankan, kedua-dua laman web ini turut menunjukkan carian mengenai siasatan kes skandal scorpene kerajaan Malaysia tidak wujud.



Kesimpulannya, SUARAM hanya sebuah NGO yang hanya mencari populariti dengan menyebarkan fitnah kepada semua rakyat Malaysia..tapi yang NTB bengang ialah SUARAM cuba nak menjatuhkan nama baik TLDM..

Stay away from RMN...We Navy People Very Proud Of It!!!




SUARAM KAKI PENIPU!!!

6 comments:

Anonymous said...

Kenapa tidak dihebahkan dlm UTUSAN MALAYSIA dan TV3 jika benar tiada perbicaraan kes Scorpene di Perancis? Jika SUARAM fitnah...dakwa di mahkamah.

Anonymous said...

Itulah namanya kematangan berfikir dan bertindak PM Najib..Bukan bangsa cepat melatah macam puak korang..rakyat diutamakan daripada soal peribadi. Najib tak tidor malam sebab nak plan apa nak buat untuk rakyat bukan macam ketua korang Anuar Ibrahim, kerja lain tak ada yang dia tahu rancang macamana nak guling kerajaan, lepas tu patuk china doll, main bontot bila dah boring main dengan Shamsidar. Itu jelah yang ketua kau tahu. Thats why kau pon perangai hampir sama suka buat benda tak senonoh.

Anonymous said...

I served the navy for the past 25 yrs and very proud with my service. The development of infra and assets proved that the navy has achieve her goals to become one of the gallant sea guardian in SEA. The arrival of the two subs have equipped the rmn assets and make the navy people proud. Somehow rather the politicians have jeoardised the rmn with the untruth issues as what you read recently. The Black Propaganda played are actually as a platform to kill somebody's political career. Why to achieved someone's political goal.
I agreed with the writers opinion and his research, eventhough there are more points should be added but at least he did his homework not like others who have no knowledge on the issue but believed what ever been highlighted by the opposition group. Throughout my reading and research, there are no discusssion on scorpene matter in France, evidence shows that only SUARAM's doing the provocation. My advice is that stop throwing your rubbish ideologies towards the navy people. Don't drag us with your political shit.

Anonymous said...

Jangan dok layan der ngan benda cam ni, buang karan wehh

Anak Merdeka said...

tak paham kenapa ATM sentiasa dibabitkan dengan isu politik... geram aku....memang celaka la diorang nie.... pastu pulak rakyat percaya pada cerita diorang... yang melopong warga ATM coz tak dapat aset baru.... bengong!!

Anonymous said...

Saudara Afiq, jawapannya mudah, sebab ATM merupakan satu-satunya entiti yang appolitikal serta mempunyai keanggotaan yang ramai berbanding agensi lain. Atas sebab tu saya nampak ATM digasak semaksimum mungkin dan satu lagi sebab ATM lah penyumbang undi pos yang terbanyak di Malaysia, so dia orang rasa dengan buat tohmahan sebegini, undi pos tu akan berpihak kepada mereka. Ni lah bodohnya Pakatan Pembangkang, sebab dia rasa dengan cara ni sajalah mereka akan meraih undi. BAGHAL.