Followers

Saturday 4 August 2012

KADAR PENCEN VETERAN ATM DISELARASKAN



Malaysia kini mempunyai 90,991 orang tentera dan antaranya bersara sejak 1941. Timbalan Menteri Pertahanan mengumumkan kajian dan penyelarasan terhadap kadar pencen pesara ATM sentiasa dilakukan bagi menjaga taraf sosioekonomi mereka.
 
Setakat ini kerajaan telah melaksanakan 11 kali pelarasan gaji dan pencen untuk anggota tentera sejak 1970. Langkah ini bagi memastikan hubungan baik dengan veteran ATM dapat dikekalkan selama-lamanya dan inisiatif kerajaan yang  tidak pernah melupakan jasa mereka yang berkhidmat untuk Negara.

Kerajaan juga mengumumkan pemberian pencen minimum RM 720   kepada semua anggota tentera yang memenuhi tempoh perkhidmatan 21 tahun dan penyelarasan pencen perkhidmatan berdasarkan perubahan had maksimum kepada tiga perlima daripada gaji. Pelbagai kursus turut dianjurkan untuk veteran manakala kaunter bergerak disediakan di Bandar kecil dan kawasan pendalaman  bagi mendekati veteran yang tinggal jauh dari pejabat negeri.

 

2 comments:

Suparman said...

Buat la skim pencen askar yang lain...masih kat takok lama.Menyembah kat JPA untuk dapat kelulusan gaji atau pencen askar nih

Anonymous said...

Mу programmer іs trying to convince me too move to .net from PHP.
I have alwayѕ disliked the ideа because of thhe coѕts.
But hе's tryiong none the less. I've beden uѕing Movable-type on various
websites for about a year aand am coincerned аbout ѕwitching to
another platform. I havе heaгd excellent things about blogengine.net.
Is therfe a way I can trаnsfer all my wordpress posts into it?
Any kind of help would be really appreciated!

My site - cheap dinnerware