Followers

Tuesday 31 July 2012

BERBAIK SANGKA DI BULAN PUASA DAN ELAKKAN BUAT DOSA KERING

Mangsa keadaan...


Kalau diikutkan hati, rasanya malas nak ulas dan keluarkan artkel ini. Akan tetapi kalau tak dikeluarkan maka tiadalah usaha untuk memperbetulkan persepsi dan berkongsi pendapat. Menerusi pembacaan dan survey di laman-laman blog, banyak sekali artikel serta komen-komen negative yang diberikan kepada insan bernama Rosmah Mansor iaitu isteri kepada YAB PM dan tak terkecuali pada komen Kempen Hari Pahlawan NTB. Hmmmm…berikut dipetik dari kenyataan Anonymous tersebut

“Sesungguhnya anak bangsa kagum dengan kewujudan Angkatan Tentera dan amat menghargai setiap jasa, pengorbanan yang diberi demi kesejahteraan serta kedaulatan negara. Atas sebab itu jualah generasi kami amat mengharapkan agar veteran seperti Dato Onn Jaafar, Tan Sri Ghazali Md Seth ataupun Tun M sendiri keluar menerusi kaca-kaca tv untuk memeberi sedikit pandangan serta refreshkan kembali generasi baru akan keperitan hidup serta kesusahan yang dilalui dizaman darurat dulu. Namun pada setiap tahun ianya akan menjadi hampa apabila Rosmah keluar dan tampil untuk bercakap seolah-olah beliau memahami akan keperitan serta kesusahan tersebut. Generasi sekarang mungkin boleh dibohongi dengan rupa dia yang tak ubah semacam beruk tergigit cili, tapi tidak kepada kami generasi lama. The question is, who is she to talk on-behalf of the government for the veterans? Is she entitled, does the Prime Minister too busy? If that's so, the opposition are right, PM's doesn't bother about the MAF Veterans.Pandangan peribadi saya ialah, elakkanlah tampilkan muka Rosmah yang spastic tu dihadapan veteran ATM seandainya mahukan kami bersatu..”

“Jika aku ditanya soalan di atas,terus terang aku mengatakan,aku tak tau kenapa.Tapi bila kita tengok muka Rosmah Mansor,aku akan dapat vibe seakan-akan
a. watak mak jahat dalam drama Melayu
b. mak tiri Cinderella
c. mak tiri Bawang Putih
Satu benda yang aku paling tak suka adalah,dia jarang tersenyum kecuali depan kamera.Asal ada kamera,dia akan senyum,asal ada photgrapher dia sengih.Tapi 90% muka dia akan sentiasa masam dan macam sial aje.
Aku pernah face to face dengan Rosmah dua kali aje itupun sebab dia datang event ofis aku.2-2 time tu aku sedaya upaya senyum kat dia.Langsung tak senyum balik!Najib?Najib nampak peramah,agak mudah didekati.Rosmah?Sila tengok 3 point aku di atas.Apatah lagi pulak bila dicomparekan Rosmah dengan Siti Hasmah.Aku tak hidup zaman Rahman,Abdul Razak atau Hussein Onn jadi aku tak tau isteri diorang macam mana.
Aku rasa perunding imej Rosmah ni tau dan sedar yang persepsi imej Rosmah kepada orang ramai adalah sedemikian...tapi nak buat camane

“Aku rasa apa orang paling tak suka pasal Rosmah...adalah sebab dia cuba menonjolkan diri dia sebanyak mungkin..Jadi,kepada mereka2 yang nak repair imej Rosmah Mansor,cara dia senang aje. Sorok Rosmah daripada pandangan umum dan pastikan dalam apa jua event PM kelibat Rosmah tak nampak...Setakat ni?Jujur aku katakan,walaupun ramai yang buat kelakar pasal benda ni,pandangan aku,Rosmah memang nampak ada influence kepada sesetengah keputusan Kerajaan. Ada pepatah Kapitalis mengatakan,di belakang setiap lelaki yang berjaya,pasti ada seorang wanita dibelakangnya...Tapi dalam bab ni,please....tolonglah sorok Rosmah di mana-mana sajalah sebab dia bukannya back bone tapi burden atau simple wordnya dia ialah liability kepada PM Najib..”

Banyak lagi dan rasa tak sampai hati pula NTB nak siarkan semuanya. Kenapa jadi begini ya...apakah salah beliau, adakah disebabkan rupanya yang tidak cantik maka kita nak benci dia. Subhanallah, tak baik kita bersifat demikian. Apa jua bentuk muka dia, itu adalah ciptaan tuhan, lainlah kalau dia pergi ubah muka dia dari cantik untuk dijadikan hodoh.

NTB memang tak kenal dia dan tak tahu keperibadiannya, cuma nasihat NTB cubalah kita berfikiran terbuka sikit, mungkin nawaitu dia baik sebenarnya. Di bulan-bulan puasa ni elakkan buat kontroversi dan banyakkan buat pahala.


No comments: