Followers

Thursday 4 April 2013

PANASSS - KISAH-KISAH JENDERAL EXPIRED


I Am Jack Palance

Sebelum ini, Jeneral Nyanyuk Jack Palance sudah kecut perut ekoran tindakan NGO Jaringan Melayu Malaysia (JMM) membuat laporan polis mengenai tindakannya yang telah membocorkan rahsia ketenteraan didalam ceramah-ceramah politik yang diberikan.


Hahaha... Pembohongan Jeneral Nyanyuk PKR yang kononnya telah menjadi HERO dalam menyelesaikan insiden Sauk terkantol lagi. Sebelum ini Tan Sri Md Hashim Hussien dikritik hebat kerana sanggup memanipulasi kes insiden Lahad Datu demi kepentingan politik pembangkang yang disertainya. Beliau telah menyamakan insiden Lahad Datu dengan insiden Sauk telah dikritik hebat mahalan ada yang menggelarkannya sebagai Jeneral Bangang.

Come on lah.. Orang awam pun rasanya boleh fikir dengan lurus bahawa kedua-dua insiden tersebut adalah berbeza dari sudut command, taktikal dan target. 

Dalam komennya mengenai insiden Sauk, beliau dengan bongkak dan CONFIDENTnya mendakwa:

"WE ACTUALLY MANAGE TO RESOLVE THE PROBLEM IN FOUR DAYS"
Jeneral Nyanyuk Jack Palance (Bersara)

Fuuuuiiyyooooo.....

Tetapi, wira negara sebenar dalam insiden Sauk iaitu bekas Panglima Medan Tentera Darat, Lt jen Datuk Seri Mohd Zaini (Bersara) menempelak kenyataan Jeneral Nyanyuk Jack Palance. Rupa-rupanya Jeneral Nyanyuk Jack Palance tidak berada di lokasi insiden Sauk tetapi sudah siap sedia ke luar negara! 

Saya tidak pasti tujuan beliau ke luar negara, tetapi anda bayangkanlah...

Dalam pada masa negara dikejutkan dengan tindakan kumpulan Al Maunah mencuri senjata dari kem tentera dan mahu melancarkan serangan terhadap Yang Di Pertuan Agong, Jeneral Nyanyuk Jack Palance cepat-cepat packing barang dan siap sedia untuk terbang ke luar negara!



Ironinya, masih ramai macai di luar sana masih mengagung-agungkan Jeneral Nyanyuk Jack Palance yang akan bertanding di Parlimen Johor Bahru dan disebut-sebut sebagai bakal Menteri Pertahanan. Fuhhh....Tak dapat saya bayangkan sekiranya Ahli Parlimen JB dan portfolio MENHAN disandang oleh orang yang 'tak berapa lurus akalnya'... 
 


Sah la..diorang semua ni memang x boleh pakai..Pikir..Pikirkan...

Askar Setia...

3 comments:

Anonymous said...

Mungkindia yg bagi ruang penganas sauk rompak senjata dikem tentera?

Anonymous said...

hahahaha... tak mustahil.. mungkin dia juga yang bocorkan maklumat ketenteraan pada Nuaq jubur

Anonymous said...

entah banyak mana duit yang Al Jub sogokan kpd Jen (layak ke panggil ni lag??)nyayuk ni?? Bayangkan macam mana boleh buat kenyataan yang dia sendiri tidak tahu menahu langsung semasa operasi Al Maunah dulu berdasarkan kepada respon balas dari Jen DS Zaini bekas Panglima Tentera darat yang meygatakan bahawa Jen nyayuk tidak terlibat langsung dengan menyelesaikn insiden di Sauk.Sudah lah tidak terlibat tapi cuba melarikan diri keluar Negara pulak ,bacul punya Jen sekarang cakap berdegar2 tapi ekor bergelomang dengan taik!!!!